| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Haapa Rommeilija

Items
|
Posted: Thu Feb 09, 2006 5:56 pm Post subject: Rommi kuumissa juomissa |
|
|
Tuli tässä talvisten säiden innoittamana mieleen, että voihan rommia käyttää myös mausteena erilaisissa kuumissa juomissa. Varmasti lämmittää! Löytyisikös keneltäkään hyviä reseptejä kokeiltavaksi?
Joulun aikaan täällä ryystettiin kuppi jos toinenkin rommilla terästettyä glögiä. Oikein hyvin sopi mielestäni rommi siihen(kin) tarkoitukseen. Glögi sattui kyllä aina olemaan punaista, jotenkin ei ole tullut edes mieleen kokeilla vaalean glögin ja rommin yhdistelmää.
Toinen näin äkkiä mieleen tuleva herkku on kuuma kaakao rommilla maustettuna. Aaaahhh... Pitää vaan aina antaa miehen valmistaa se, niin ei näe kuinka hurjasti kaakaojauhetta sellaiseen oikein paksuun ja suklaiseen kaakaoon tuleekaan. Ja herra haluaa tietysti annostella romminkin sinne joukkoon.
Rommitotien keittely on kyllä vielä kokeilematta. Ei ole löytynyt erityisen innostavia ohjeita.  |
|
| Back to top |
|
 |
Wolfwood Site Admin

Items
|
Posted: Sat Feb 11, 2006 9:01 am Post subject: |
|
|
Ah, rommilla maustettua kaakaota pitääkin maistaa! Edellisestä kerrasta on jo aikaa...
Rommitotista minulla ei taida olla kokemuksia... Melkein tuntuu kuin olisin sellaista maistanut, mutta luulen, että olen vain sisäistänyt erään kaverini kommentit niin hyvin, että kuvittelen niitä omikseni...  |
|
| Back to top |
|
 |
Tonto Aloittelija
Items
|
Posted: Fri Nov 17, 2006 2:34 pm Post subject: |
|
|
Rommitotihan on juomista mitä parhain. Etenkin näin talvisin sitä tulee nautiskeltua aika useinkin.
Itse olen aika laiska kokeilija, joten nautin totini ihan pelkän kuuman veden ja sokerin kera. Toki rommiakin sinne hieman lorautetaan
Viime aikoina olen tosin korvannut tavallisen sokerin intiaanisokerilla ja täytyy sanoa, että parempaa totia kyllä näin saa aikaan. Toki tuo sokeri on aivan makukysymys ja itse lisäänkin sitä varsin maltillisia määriä ainakin verrattuna isääni joka on sellainen sokerihiiri, jotta oksat pois... |
|
| Back to top |
|
 |
Haapa Rommeilija

Items
|
Posted: Wed Nov 22, 2006 3:07 pm Post subject: |
|
|
| Tonto wrote: |
Viime aikoina olen tosin korvannut tavallisen sokerin intiaanisokerilla ja täytyy sanoa, että parempaa totia kyllä näin saa aikaan. Toki tuo sokeri on aivan makukysymys ja itse lisäänkin sitä varsin maltillisia määriä ainakin verrattuna isääni joka on sellainen sokerihiiri, jotta oksat pois... |
Mahtaisikohan tuossa toimia hunaja... Oletko kokeillut?
Tosiaan tuo kuuma vesi + rommi + sokeri -yhdistelmä on jostain syystä aina vähän epäilyttänyt, mutta eihän sitä voi tietää onko hyvää ennen kuin maistaa. Ehkä hunaja auttaisi asiaa, vai peittääköhän se rommin makua... Ja onkohan kyseessä enää rommitoti jos alkaa erilaisten makusiirappien kanssa läträämään? |
|
| Back to top |
|
 |
Tonto Aloittelija
Items
|
Posted: Tue Feb 20, 2007 11:51 am Post subject: |
|
|
| Haapa wrote: |
Mahtaisikohan tuossa toimia hunaja... Oletko kokeillut?
Tosiaan tuo kuuma vesi + rommi + sokeri -yhdistelmä on jostain syystä aina vähän epäilyttänyt, mutta eihän sitä voi tietää onko hyvää ennen kuin maistaa. Ehkä hunaja auttaisi asiaa, vai peittääköhän se rommin makua... Ja onkohan kyseessä enää rommitoti jos alkaa erilaisten makusiirappien kanssa läträämään? |
Hunajaa olen joskus kokeillut, mutta itse kun en hunajasta oikein muutenkaan pidä niin kyllä ennemmin käytän ihan sokeria. Tosin voisin kuvitella, että jos esim. teehen laittaa hunajaa niin silloin varmasti tykkää myös hunajatotista.
Ja noilla makusiirapeilla ym. kikkailua en ole kyllä harrastanut, mutta voisihan sitä joskus kokeillakin. Ei vain mitään kovin kallista rommia vain kannata tuhlata siihen testiin  |
|
| Back to top |
|
 |
Haapa Rommeilija

Items
|
Posted: Wed Feb 21, 2007 3:49 pm Post subject: |
|
|
| Tonto wrote: |
Ja noilla makusiirapeilla ym. kikkailua en ole kyllä harrastanut, mutta voisihan sitä joskus kokeillakin. Ei vain mitään kovin kallista rommia vain kannata tuhlata siihen testiin  |
Juu ei! Miehen rommikaapista löytyykin pullo joka on osoitettu minulle vallan näitä keittiökokeiluja varten (juomiin, leipomiseen ja ruoanlaittoon). Muihin on paras olla koskematta...  |
|
| Back to top |
|
 |
JaRiMi Romministi
Items
|
Posted: Sun Dec 23, 2007 11:23 pm Post subject: |
|
|
Takuuvarma resepti flunssaiselle, sekoitetaan normaaliin teekuppiin:
Rommia 4 cl
Hunajaa jonkin verran
Sitruunamehua liraus
Nautitaan kuumana. Sen makunautinnon jälkeen voi sitten syödä kuusi valkosipulinkynttä ja ottaa echinaforcea ja mennä nukkumaan. Pöpöt kuolee pian.  |
|
| Back to top |
|
 |
|