FAQ  •   Search  •   Memberlist  •   Usergroups  •   Profile  •   Log in to check your private messages  •   Log in  •  Register 

Rommi kuumissa juomissa

Post new topic   Reply to topic    Rum Corner Forum Index -> Rommidrinkit
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Haapa
Rommeilija

Items

PostPosted: Thu Feb 09, 2006 5:56 pm    Post subject: Rommi kuumissa juomissa Reply with quote

Tuli tässä talvisten säiden innoittamana mieleen, että voihan rommia käyttää myös mausteena erilaisissa kuumissa juomissa. Varmasti lämmittää! Smile Löytyisikös keneltäkään hyviä reseptejä kokeiltavaksi?

Joulun aikaan täällä ryystettiin kuppi jos toinenkin rommilla terästettyä glögiä. Oikein hyvin sopi mielestäni rommi siihen(kin) tarkoitukseen. Glögi sattui kyllä aina olemaan punaista, jotenkin ei ole tullut edes mieleen kokeilla vaalean glögin ja rommin yhdistelmää.

Toinen näin äkkiä mieleen tuleva herkku on kuuma kaakao rommilla maustettuna. Aaaahhh... Pitää vaan aina antaa miehen valmistaa se, niin ei näe kuinka hurjasti kaakaojauhetta sellaiseen oikein paksuun ja suklaiseen kaakaoon tuleekaan. Ja herra haluaa tietysti annostella romminkin sinne joukkoon. Smile

Rommitotien keittely on kyllä vielä kokeilematta. Ei ole löytynyt erityisen innostavia ohjeita. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Wolfwood
Site Admin

Items

PostPosted: Sat Feb 11, 2006 9:01 am    Post subject: Reply with quote

Ah, rommilla maustettua kaakaota pitääkin maistaa! Edellisestä kerrasta on jo aikaa...

Rommitotista minulla ei taida olla kokemuksia... Melkein tuntuu kuin olisin sellaista maistanut, mutta luulen, että olen vain sisäistänyt erään kaverini kommentit niin hyvin, että kuvittelen niitä omikseni... Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tonto
Aloittelija

Items

PostPosted: Fri Nov 17, 2006 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

Rommitotihan on juomista mitä parhain. Etenkin näin talvisin sitä tulee nautiskeltua aika useinkin.

Itse olen aika laiska kokeilija, joten nautin totini ihan pelkän kuuman veden ja sokerin kera. Toki rommiakin sinne hieman lorautetaan Wink
Viime aikoina olen tosin korvannut tavallisen sokerin intiaanisokerilla ja täytyy sanoa, että parempaa totia kyllä näin saa aikaan. Toki tuo sokeri on aivan makukysymys ja itse lisäänkin sitä varsin maltillisia määriä ainakin verrattuna isääni joka on sellainen sokerihiiri, jotta oksat pois...
Back to top
Haapa
Rommeilija

Items

PostPosted: Wed Nov 22, 2006 3:07 pm    Post subject: Reply with quote

Tonto wrote:

Viime aikoina olen tosin korvannut tavallisen sokerin intiaanisokerilla ja täytyy sanoa, että parempaa totia kyllä näin saa aikaan. Toki tuo sokeri on aivan makukysymys ja itse lisäänkin sitä varsin maltillisia määriä ainakin verrattuna isääni joka on sellainen sokerihiiri, jotta oksat pois...

Mahtaisikohan tuossa toimia hunaja... Oletko kokeillut?

Tosiaan tuo kuuma vesi + rommi + sokeri -yhdistelmä on jostain syystä aina vähän epäilyttänyt, mutta eihän sitä voi tietää onko hyvää ennen kuin maistaa. Smile Ehkä hunaja auttaisi asiaa, vai peittääköhän se rommin makua... Ja onkohan kyseessä enää rommitoti jos alkaa erilaisten makusiirappien kanssa läträämään?
Back to top
Tonto
Aloittelija

Items

PostPosted: Tue Feb 20, 2007 11:51 am    Post subject: Reply with quote

Haapa wrote:

Mahtaisikohan tuossa toimia hunaja... Oletko kokeillut?

Tosiaan tuo kuuma vesi + rommi + sokeri -yhdistelmä on jostain syystä aina vähän epäilyttänyt, mutta eihän sitä voi tietää onko hyvää ennen kuin maistaa. Smile Ehkä hunaja auttaisi asiaa, vai peittääköhän se rommin makua... Ja onkohan kyseessä enää rommitoti jos alkaa erilaisten makusiirappien kanssa läträämään?

Hunajaa olen joskus kokeillut, mutta itse kun en hunajasta oikein muutenkaan pidä niin kyllä ennemmin käytän ihan sokeria. Tosin voisin kuvitella, että jos esim. teehen laittaa hunajaa niin silloin varmasti tykkää myös hunajatotista.

Ja noilla makusiirapeilla ym. kikkailua en ole kyllä harrastanut, mutta voisihan sitä joskus kokeillakin. Ei vain mitään kovin kallista rommia vain kannata tuhlata siihen testiin Smile
Back to top
Haapa
Rommeilija

Items

PostPosted: Wed Feb 21, 2007 3:49 pm    Post subject: Reply with quote

Tonto wrote:

Ja noilla makusiirapeilla ym. kikkailua en ole kyllä harrastanut, mutta voisihan sitä joskus kokeillakin. Ei vain mitään kovin kallista rommia vain kannata tuhlata siihen testiin Smile

Juu ei! Smile Miehen rommikaapista löytyykin pullo joka on osoitettu minulle vallan näitä keittiökokeiluja varten (juomiin, leipomiseen ja ruoanlaittoon). Muihin on paras olla koskematta... Laughing
Back to top
JaRiMi
Romministi

Items

PostPosted: Sun Dec 23, 2007 11:23 pm    Post subject: Reply with quote

Takuuvarma resepti flunssaiselle, sekoitetaan normaaliin teekuppiin:

Rommia 4 cl

Hunajaa jonkin verran

Sitruunamehua liraus

Nautitaan kuumana. Sen makunautinnon jälkeen voi sitten syödä kuusi valkosipulinkynttä ja ottaa echinaforcea ja mennä nukkumaan. Pöpöt kuolee pian. Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Rum Corner Forum Index -> Rommidrinkit All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum